Digitális munkarend – Technikai segítség


Technikai segítség a távoktatáshoz

(Frissítve: 2020. 04. 27.)


1. Házi feladatok elérése (a tanuló vagy a gondviselő adatival belépve). Az órarendben Házikó ikonnal jelezve.

  • Asztali gépen: Információk menü – Tanuló házi feladatai (megjelenítés a nagyító ikonra kattintva)
  • Kréta mobil applikációval: Menü előhívása – Házi feladatok
A fejlesztők újításai PC-s verzióra:
  • A házi feladatoknál mind tanulói mind gondviselői belépéssel megjelent a házi feladat elvégzésére vonatkozó IGEN / NEM gomb. Ez az Órarend felületről és a Házi feladatok lapról is elérhető. Szeretnénk felhívni a figyelmüket, hogy az IGEN-re állítás lehetősége csak a tanulói belépéssel érhető el.
  • A házi feladat státuszát az Órarend felületen színek is jelzik: Fekete – nem elvégzett házi feladat, Zöld – elvégzett házi feladat, Piros – lejárt határidejű házi feladat

2. KRÉTA üzenetek használata a tudásbázisból (videó): Szülői üzenetküldés (a tanulói bejelentkezéssel is ugyan így működik!)

FONTOS tudnivaló:

– mivel jelenleg a házi feladathoz a pedagógus nem tud mellékletet csatolni, ez az Üzenetküldő szolgáltatás az egyik lehetőség, DE

az üzenetek címzettjei NEM a szülők, hanem az adott csoporthoz (osztály, nyelvi csoport…) tartozó gyerekek! Így az üzenetek is kizárólag a tanulói  bejelentkezéssel érhetők el. Ellentétben az órához rögzített házi feladatokkal, amely mind a szülői, mind a tanulói oldalon látható.

– az Kréta Üzenetküldő szolgáltatásával a gyerekek is tudnak mellékletet csatolni, de itt próbáljanak ügyelni a fájlok méretére!


3. Kréta tudásbázis: itt minden kérdésre választ kaphatnak a jól felépített menürendszer és a keresés segítségével: https://tudasbazis.ekreta.hu/


4. Tisztelettel kérünk minden Szülőt, hogy kizárólag bejelentkezési problémákkal forduljanak hozzánk, miután a lenti útmutató sem segít!
A KRÉTA rendszer – leterheltségéből adódó – gyakori lassúságát  mi is tapasztaljuk, amelyet jeleztünk az üzemeltető felé.

Ha egy művelet végrehajtásánál hosszabb várakozási idő után sem érkezik válasz (pl. az üzenetküldés nem jelenik meg), frissítsék az oldalt (F5), vagy jelentkezzenek be újra!

Belépéssel kapcsolatos problémák megoldása rendszergazdánk Wittmann Ferenc segítségével: brillinv@gmail.com (az e-mail cím csak az iskola újbóli kinyitásáig aktív)

A levélben írják le a gyermek nevét, osztályát és a problémát.

Alaphelyzetben (rendszerünk erre van beállítva, és sikertelen belépés esetén erre állítjuk vissza) az alábbi módon lehet belépni:
A gyermek oktatási azonosítójával (OM):
A felhasználónév a gyermek oktatási azonosítója (11 jegyű 7-essel kezdődik). A diákigazolványon is rajta van (Azonosító szám).
Jelszó: a diák születési dátuma kötőjellel elválasztva és a vezető nullákat is tartalmazza (pl.: 1999-01-09). A jelszó a belépés után módosítható. 
Ha ez mégsem működne, annak több oka lehet:
1. A belépni kívánt eszköz másképpen kezeli a dátumokat, ezért a jelszó beírásnál próbálják meg a következőket:
a) a kötőjelek helyett pontot tegyenek (pl.: 1999.01.09 ). A végére nem kell!
b) a kötőjeleket hagyják el, a dátumot folyamatosan írják be (pl.: 19990109)
 
Ha fenti módszerek egyike sem sikerül, vegyék fel a kapcsolatot rendszergazdánkkal a megadott e-mail címen!
(brillinv@gmail.com)

5. Ez a kényszerű távoktatás minden résztvevő számára (pedagógus, szülő gyerek) egy tanulási folyamat. Idő és türelem kell hozzá, és egyre rutinszerűbbé válik a mindennapokban. Előfordulhat, hogy újabb eszközöket is “bevetnek” majd kollégáink, hogy még hatékonyabb, élvezetes legyen a munka. 

Türelmet, és kitartást kívánunk mindannyiunknak!


Tovább az Ajánlott oldalakhoz…