A fenntarthatóság hete iskolánkban

A napjainkban sokat emlegetett fenntartható fejlődés fogalmát több mint húsz évvel ezelőtt írták le először. Az ENSZ „Közös Jövőnk” jelentése (1987) szerint: „…a fejlődés olyan formája, amely a jelen igényeinek kielégítése mellett nem fosztja meg a jövő generációit saját szükségleteik kielégítésének lehetőségétől.”

A fenntartható például az a fejlődés, melynek során nem használunk fel minden, korlátosan hozzáférhető nyersanyagot, vagy nem szennyezzük be visszafordíthatatlanul vizeinket. Iskolánk Természettudományos Munkaközössége hagyományosan minden évben projektnapok keretében emeli ki természeti kincseink, a föld, a víz megóvását.

A környezeti és gazdasági felelősség mellett ebben az évben a társadalmi felelősség, azon belül az élelmezési, egészségügyi problémák kezelése került a fókuszba „Táplákozz!” címmel. Középpontba került az életminőség folytonos javítására való törekvés.

Az idei tanév kiemelt témája – az egészséges táplálkozás, a betegségek megelőzése, az egyre inkább előtérbe kerülő táplálkozási allergiák – nemcsak a tanórákon váltottak ki érdeklődést a gyerekekből! A témahétre 71 pályamunka, tartalmas, látványos, szakszerű tabló, PPT bemutató született. Frissen szerzett ismereteikről vetélkedőn adtak számot a gyerekek.

A vetélkedőn – hibátlan teljesítményével- első helyezést ért el Bicskei Rebeka 8. b osztályos és Hosszú Péter 8. c osztályos tanuló.

A természettudományos munkaközösség nevében:
Seres Jánosné munkaközösségvezető